Close

november 4, 2015

6 fejl man ofte gør med Facebook annoncering

At annoncere på Facebook er en meget omkostningseffektiv måde at nå ud til potentielle kunder, men det er ikke altid let at vide, hvad man skal gøre. I denne artikel vil vi derfor fremhæve seks almindelige fejl, at annoncørerne bør undgå i denne artikel.

Facebook annoncering er en fantastisk tilføjelse til din trafik fra Google. I modsætning til Google, du er ikke afhængig af søgevolumen på bestemte søgeord, du målretter mod, men snarere mod målgrupperne, kan du hurtigt og omkostningseffektivt at nå ud til en større og endda niche publikum. Facebook annoncen er også et godt alternativ til virksomheder, der ikke allerede er repræsenteret på Google.

Facebook Ads er bygget som et supermarked med det formål at du, at annoncørerne vil bruge så mange penge som muligt. At drage fordel af de fordele, som Facebook Ads tilbud og undgå fælden med at bruge for mange penge uden at få resultater, vil jeg gerne fremhæve nogle almindelige fejl:

Fejltagelse nr. 1 – Forkerte kampagne indstillinger

Når du opretter en kampagne, er det vigtigt, at du overvejer dine annoncerings formål og vælger det rette målsætning for kampagnen. Hvis du ønsker at drive trafik til dit websted og øge antallet af konverteringer, skal du f.eks. ikke vælge “Promovering af Facebook side” som målsætning.

Fejltagelse nr. 2 – Alt for bred en målgruppe i dit Facebook audience

Når du vælger, hvem der skal se dine annoncer, er det bedre at tænke “smalt og målrettet” snarere end “bred og ligegyldigt.” Antag din vigtigste målgruppe består af 50.000 personer.

Husk at det er bedre og mere værdifuld at vise din annonce for 100 personer i din målgruppe 4 gange, end 1 gang for 400 personer, i den forkerte målgruppe.

Fejltagelse nr. 3 – Man glemmer at tilføje Facebook Pixel

De personer, der allerede har besøgt dit site er normalt en meget rentabel målgruppe at henvende sig til, især hvis websted allerede har en masse trafik fra Google. Så du har en stor og potentielt meget indbringende målgruppe, som du kan markedsføre imod.

Vi anbefaler altid at tilføje en Facebook Pixel på alle sider på webstedet, så du kan oprette en målgruppe baseret på dine besøgende på webstedet. Man kan f.eks. vælge at vise en bestemt type annoncer til en målgruppe som ser dit produkt, men ikke foretager en konvertering.

Fejltagelse nr.  4 – Måler ikke dine konverteringer

For at være i stand til at måle konverteringer på webstedet fra din annoncering, skal du tilføje et andet stykke kode på bekræftelsesiden for din konverteringsmåls. Et konverteringsmål kan være at udfylde en kontaktformular, at købe et produkt, tilmelde sig et nyhedsbrev, eller noget helt fjerde.

Ved at lave konverteringssporing på alle dine annoncer, kan du nemt vurdere hvilke kampagner der er rentable for din virksomhed, samt hvilke kampagner der er spild af tid.

Fejltagelse nr. 5 – Annoncen kan ikke læses i på smartphones

Over 70% af Facebooks indtægter kommer fra mobiltrafik via smartphones og tablets og er for de fleste annoncører den vigtigste enhed, i form af trafik og konverteringer fra Facebook-annoncer. Sørg derfor for din annonce er tiltalende, selv på mobile enheder. Det betyder i praksis, at teksten i billedet skal være stor nok til at blive læst nemt på en lille skærm og billedet kan ikke indeholde alle de små detaljer.

Når du opretter annoncer, sørg for at spørge designeren at kontrollere, at dine annoncer følger Facebooks maksimalt 20% tekst-reglen. Ellers risikerer du at annoncen bliver afvist af Facebook og skal laves om, hvilket er tidskrævende.

Fejltagelse nr. 6 – Du giver op for tidligt

Normalt tager det tid, før du finder de virkelig rentable målgrupper og får højt afkast af dine marketingkroner, så derfor du skal ikke give op for tidligt. For at en reklame er virkelig vellykket kræver det også, at du formår at kombinere det rigtige annonce materiale med den rette målgruppe, og holder materialet frisk og nyt for målgruppen. Meget få folk klikker på den samme annonce flere gange!

Tag dig tid til at analysere resultaterne, test, test og test igen.

 

Virker disse punkter for uoverskueligt, kan vi hjælpe med at sætte din kampagne op – så du er sikret dig mod alle fejl i annonceringen. Derfor sikrer du også at du får mest ud af dit marketingsbudget fra starten.

[button link=”https://admeta.dk/kontakt-os” color=”default” size=”large” type=”flat” shape=”square” target=”_self” title=”” gradient_colors=”#dd8d13|#dd8d13″ gradient_hover_colors=”#bc7810|#bc7810″ accent_color=”#ffffff” accent_hover_color=”#000000″ bevel_color=”” border_width=”0px” shadow=”” icon=”fa-arrow-right” icon_divider=”no” icon_position=”right” modal=”” animation_type=”0″ animation_direction=”down” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””]Kontakt os![/button]


Fatal error: Uncaught Error: [] operator not supported for strings in /var/www/admeta.dk/public_html/wp-content/themes/layerswp/core/helpers/post.php:56 Stack trace: #0 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-content/themes/layerswp/partials/content-single.php(72): layers_post_meta(121) #1 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-includes/template.php(686): require('/var/www/admeta...') #2 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-includes/template.php(643): load_template('/var/www/admeta...', false) #3 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-includes/general-template.php(167): locate_template(Array, true, false) #4 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-content/themes/layerswp/single.php(21): get_template_part('partials/conten...', 'single') #5 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-includes/template-loader.php(74): include('/var/www/admeta...') #6 /var/www/admeta.dk/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/var/www/admeta...') #7 /var/www/admeta.dk/public_html/index.php(17): require('/var/www/admeta...') #8 {main} thrown in /var/www/admeta.dk/public_html/wp-content/themes/layerswp/core/helpers/post.php on line 56